Haberler   
  English   
  Kurdî   
  Haberler.com - آخر الأخبار
البحث في الأخبار:
  منزل 05/10/2024 14:38 
News  > 

رئيس جمهورية إيران ذو أصل تركي! أغنية احتفاله بفوزه في الانتخابات أثرت في حفل التكريم.

رئيس جمهورية إيران ذو أصل تركي! أغنية احتفاله بفوزه في الانتخابات أثرت في حفل التكريم.

06.07.2024 13:50

فاز مسعود پزشکیان في الدور الثاني من انتخابات الرئاسة في إيران. حصل پزشکیان على 53.7٪ من الأصوات، بينما بلغت نسبة منافسه جليلي 44.4٪. يعرف أن پزشکیان من أصل تركي ولا يتردد في ذكر ذلك في كل فرصة، واحتفل بانتصاره في الانتخابات بأغنية "ظهر الترك لا ينحني".

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس تبریز و وزیر سابق بهداشت ایران، با دریافت 53.7 درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره 14، نهمین رئیس جمهور ایران شد.

"پای ترک خم نمی‌شود"

پزشکیان در طول دوره انتخاباتی پیام‌های امید و تغییر را به مردم منتقل کرد و پس از اعلام نتایج انتخابات، یک جشن پرشور برگزار کرد. در حالی که جشن‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شد، آهنگی که پزشکیان پس از پیروزی خود جشن می‌گیرد، توجه مردم را به خود جلب کرد. پس از پیروزی، آهنگ "پای ترک خم نمی‌شود" در سالن پخش شد و پزشکیان وفاداری خود به ریشه‌ها و میراث فرهنگی خود را نشان داد.

اولین بیانیه پس از پیروزی

مسعود پزشکیان در اولین پیام خود به مردم در شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: "مردم عزیز ایران، انتخابات به پایان رسید. این آغاز همبستگی ماست. ما نمی‌توانیم این مسیر سخت را بدون همبستگی و اعتماد طی کنیم. دستم را به شما دراز می‌کنم و به شما قسم می‌خورم که در این مسیر تنها نخواهم بود."

رئیس جمهور ترک‌تبار ایران! آهنگی که پس از پیروزی خود جشن می‌گیرد

"با افتخار ترک هستم"

پزشکیان در شعارهای انتخاباتی خود با دقت بالا از عبارت "من همیشه با فرزندانم به جای زبان فارسی، ترکی صحبت می‌کنم. من ترک هستم. مادرم و پدرم هم ترک هستند. با افتخار ترک هستم" استفاده می‌کرد.

معرفی مسعود پزشکیان

سیاستمدار اصلاح‌طلب پزشکیان در 29 سپتامبر 1954 در شهر مهاباد به دنیا آمد و همواره به هویت ترک خود افتخار می‌کرد. نام خانوادگی پزشکیان در زبان فارسی به معنای "پزشکان" است و او از دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شد. او در دوران جنگ ایران و عراق در سال‌های 1980 تا 1988 همزمان به عنوان سرباز و پزشک خدمت می‌کرد. پزشکیان در سال 1985 دوره پزشکی عمومی را به پایان رساند و پس از جنگ، تحصیلات خود را با تخصص جراحی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد.

رئیس جمهور ترک‌تبار ایران! آهنگی که پس از پیروزی خود جشن می‌گیرد

از همسر و پسرش دست داد

پزشکیان در سال 1993 تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کرد و در سال‌های 1994 تا 1999 به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمت می‌کرد. او همسر و پسرش را در یک تصادف رانندگی از دست داد و به عنوان یک شخص مهربان و مقاوم شهرت یافت. پزشکیان در سال 1994 همسرش فاطمه مجیدی و یک پسر را در یک تصادف رانندگی از دست داد و دو پسر و یک دختر را به تنهایی بزرگ کرد و دوباره ازدواج نکرد. این اتفاق و داستان تضحیه او، او را به یک شخص مهربان و مقاوم در نظر عموم مردم ایران تبدیل کرد.

رئیس جمهور ترک‌تبار ایران! آهنگی که پس از پیروزی خود جشن می‌گیرد

زندگی سیاسی پزشکیان با تعیین وی به عنوان معاون وزیر بهداشت در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی آغاز شد. سپس در دوران خاتمی در سال 2001 به عنوان وزیر بهداشت منصوب شد و تا سال 2005 در این سمت بود. پزشکیان که در انتخابات عمومی سال 2008 به عنوان نماینده مجلس تبریز وارد مجلس شد، از آن زمان تاکنون به عنوان نماینده تبریز در پنج دوره خدمت کرده است.

حمایت از روابط خوب با غرب

پزشکیان از نگرش دولت نسبت به مخالفان شدیداً انتقاد کرد. پس از اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 و انتقاد از دخالت نیروهای امنیتی در مجلس، پزشکیان با نمایندگان محافظه‌کار درگیری داشت. پزشکیان که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 درخواست ترشح کرد اما بعداً درخواست خود را لغو کرد، در سال 2016 به عنوان معاون رئیس مجلس ایران چهار سال خدمت کرد. در این دوره، او از توافق هسته‌ای و حمایت از روابط خوب با غرب حمایت کرد. درخواست پزشکیان در انتخابات سال 2021 توسط شورای نگهبان رد شد. در انتخابات نمایندگی مجلس در 1 مارس، پزشکیان به عنوان نماینده مجلس تبریز دوباره وارد مجلس شد.

رئیس جمهور ترک‌تبار ایران! آهنگی که پس از پیروزی خود جشن می‌گیرد

گفتگوی پس از مرگ مهسا امینی مورد توجه قرار گرفت

پس از مرگ مهسا امینی، یک زن جوان در مراقبت پلیس، پزشکیان در یک برنامه تلویزیونی دولتی درباره مداخلات مربوط به قانون حجاب اجباری صحبت کرد و گفت: "ما می‌خواهیم کودکانمان پاک باشند، اما اگر این رفتارها آنها را از دین دور می‌کند، نباید این روش را ادامه دهیم."

توجه به اقتصاد و عدالت

پزشکیان با حمایت قوی از شخصیت‌هایی مانند محمد خاتمی، حسن روحانی و محمدجواد ظریف، در دوره انتخاباتی خود به مسائل "تبعیض نژادی و مذهبی" و مشکلات حجاب اجباری اشاره کرد. وعده داد که مشکلات اقتصادی و عدالت را حل کند. او نیز قول داد که محدودیت‌های اینترنتی را به طور قابل توجهی کاهش دهد و در سیاست داخلی و خارجی، اصلاحات مهم و روابط بهتری با غرب لازم است. پزشکیان اولین شخصیت اصلاح‌طلبی است که پس از سال 2005 به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شده است.



 
Latest News

  • "لماذا صافح أعضاء حزب DEM؟ كلمات غير تقليدية من باهçلي"
  • تحدث باهتشلي عن مصافحته مع نواب حزب الحركة القومية، قائلاً: "إذا لم تتخذ الحركة القومية خطوة، فلا يحق لها أن تتوقع شيئاً من الآخرين. مصافحتي لأشخاص لا أقبل أفكارهم تعبر عن كونها حزباً موحداً، حزباً لتركيا. وأنا أكن الاحترام لجميع المؤسسات السياسية."
  • 11 minutes ago...


  • عربة الأطفال كانت تحت شاحنة، وتم الإفراج عن السائق.
  • في بورصة، توفيت يلدز بولات البالغة من العمر 28 عامًا تحت عجلات شاحنة أثناء سيرها مع عربة الأطفال. وقد تم تسجيل لحظة الحادث بواسطة كاميرا المراقبة. سائق الشاحنة، مزافر أ، تم إحالته إلى المحكمة بعد إجراءاته في الشرطة، حيث أُطلق سراحه بشروط الرقابة القضائية.
  • 20 minutes ago...

  • المتخصص يحذر: لا تصدقوا وهم الذهب الرخيص
  • يمكن أن يواجه المواطنون العديد من المشاكل عند شراء الذهب الرخيص عبر الإنترنت. ويشير الخبراء الذين يحذرون من أساليب الاحتيال الجديدة إلى أنه يجب التأكد من أن الشركة التي يتم شراء الذهب منها عبر الإنترنت لديها متجر فعلي للبيع.
  • 20 minutes ago...

 
 
Top News